Edelman dla Federacji Polskich Banków Żywności

Warszawa, 28 listopada Agencja Edelman wspiera tegoroczną kampanię „Świąteczna Zbiórka Żywności”, organizowaną przez Federację Polskich Banków Żywności. Agencja zaproponowała odświeżoną formułę eventu otwierającego akcję.

Edelman Polska wraz z przedstawicielami Federacji Polskich Banków Żywności zrealizował warsztat komunikacyjny, którego celem było wygenerowanie nowych pomysłów dotyczących formuły otwarcia akcji.

Główne założenia eventu pozostają w formie z dotychczas realizowanych edycji. Wydarzenie będzie poprzedzało weekendową zbiórkę, zostanie zrealizowane na terenie supermarketu partnerskiej sieci Real i będzie służyło głównie, jako interesująca możliwość przekazania informacji o rozpoczynającej sie zbiórce przez media.

Nowym elementem jest propozycja innego zdefiniowania roli celebrytów współpracujących z Federacją Polskich Banków Żywności podczas eventu. Do tej pory celebryci - wolontariusze przekonywali do uczestnictwa w zbiórce stojąc przy koszach na produkty lub zachęcali do przekazywania produktów poprzez prostą interakcję z klientami sklepu. W tegorocznej edycji Edelman proponuje zmianę formuły funkcjonowania celebrytów podczas wydarzenia - zaanagżowanie ich do odegrania ról pracowników sklepu. Zmiana pomysłu powinna przyczynić się do zwiększenia zainteresowania mediów relacją z eventu, głównie ze względu na nieszablonowe funkcje, które pełnić będą znane osoby. Kontrast i zaskoczenie, które przyniesie ten zabieg, powinny pozytywnie wpłynąć na zainteresowanie dziennikarzy i relacje w mediach, a także wzbudzić pozytywne reakcje klientów sklepu.

Świąteczna Zbiórka Żywnosci jest akcją organizowaną przez wszystkie Banki Żywności w Europie. W Polsce odbywa się nieustannie od 1997 roku. Jej celem jest zebranie jak największej ilości żywności, która w okresie przedświątecznym i noworocznym trafi do najbardziej potrzebujących osób w Polsce, a także wspomoże Banki Żywności w skuteczniejszej realizacji swojej misji - zmniejszania ubóstwa w Polsce. Uroczysty event z udziałem celebrytów odbędzie się 2 grudnia, w Warszawie w hipermarkecie Real w galerii handlowej King Cross.Dzialania dla Federacji Polskich Banków Żywności to jeden z wielu projektów pro bono realizowanych przez Agencję. Od 2007 roku Edelman wspiera Foundation for Corporate Social Responsibility. Od 2010 roku Agencja prowadzi działania dla Fundacji Auschwitz-Birkenau.

 

Edelman jest największą niezależną sieciową agencją public relations, zatrudniającą ponad 3100 osób w 53 biurach na całym świecie. Magazyny Advertising Age i PRWeek przyznały Richardowi Edelmanowi, CEO Edelman, tytuł: „2007 Agency Executive of the Year“. Polskie biuro Edelman zostało otwarte 1 czerwca 2005 roku . Edelman Polska zatrudnia obecnie ponad 25 konsultantów, świadcząc klientom kompleksowe usługi z zakresu public relations.